Stora händelser i livet!

Under tisdagen så fick min systerdotter körkort och jag fick igår följa med på "jungfruresan" vi åkte och shoppade eller hon shoppade ..och sen käkade vi lunchbuffe tillsammans med en gammal kvinnlig kollega Kicki som jag jobbade tillsammans med under ett antal år.
Det var en riktig kanondag en sån där som liksom alltid kommer att finnas med i minnet.
Just en sån händelse att få körkortet är ju så stort,man tar ju liksom klivet in i vuxenvärlden.

Kommer ihåg själv när man hade fått "lappen" man bara längtade efter att få ut o köra helt ensam.
Sen en annan sak som slår mig nu ..min första bil är ju faktiskt den enda bilen i mitt liv "dom har varit många" som jag kommer ihåg registeringsnumret på utan att behöva tänka efter.
Det är värre med kvinnorna "dom har inte varit många" ;) Där måste jag verkligen tänka till för att komma ihåg ett namn,,hm märkligt!

Bara att inse att körkortet och den första bilen var en större händelse än den första kärleken..inget under att man är ensam kanske ;)

Vi Höres/M


Kommentarer
Postat av: anette

jag kommer oxå ihåg min första bil men ej pga regnumret utan för att det var stan's enda rullande golfbana,det var 18hål i den,så jag kan hålla med dej om att bilarna har varit fler i mitt liv oxå och jag kommer ihåg varenda en,men bara ett suddigt minne av en man?eller jag inbilla mej nog att det var det iaf.hehehe...

2010-03-04 @ 16:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0