Kan det vara svininfluensa?



Min syster ringde mig igår hennes man hade kommit hem från sitt arbete vit i ansiktet och med världens huvudvärk.-Kan det vara svininfluensa? frågade syrran mig oroligt.
Tidigare under veckan så hade en tjejkompis lilla grabb oroligt sagt till sin mor att dom måste åka till doktorn för han trodde att han fått svininfluensa?Detta är alltså en kille som annars inte direkt ropar efter att få åka till doktorn frivilligt.Det blev ett läkarbesök där man också snabbt kunde konstatera att det var en helt vanlig infektion som med några dagars sängläge skulle ge med sig.

Masspsykos är ju ordet jag vill ta till för att förklara att det blir såhär.Inte konstigt att folk blir skitskraja med tanke på att alla media radio,tv och tidningar varje dag hela tiden återkommer i ämnet.
Även jag har känt av effekten.I lördags kväll på väg hem från en god vän efter en jäkligt trevlig kväll med god mat och dryck samt glada skratt,upptäcker jag att min gode vän lagt sig i sin soffa trött och hostande..?
Från rummet bredvid där hans dotter huserar när hon för en gångs skull är hemma hörs också hostningar..?
Jag är nog lite amatörhypokondriker..för jag tänker direkt ..fan svininfluensa!?
Sen när jag kommer hem och ska natta kudden så känner jag hur det känns konstigt i halsen...fan svininfluensa eller ?

Min syrras man mår bra,min väninnas son mår bra,min gode vän samt hans dotter mår också bra och jag mår också bra.Ingen av oss har alltså fått svinfluensan eller som en go tjej i Rättvik kallar den..nöff nöff sjukan=)
Vi höres/M


 


Kommentarer
Postat av: janne

Jo ..stackars grisar..snacka om oskyldiga.

2009-09-11 @ 09:45:38
Postat av: Ingo

Jag undrar,men har inte vågat fråga någon läkare än,jag har fått knorr på snorren.Kan det va ett symtom på svininfluensa?

Mvh.Ingo.

2009-09-15 @ 06:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0